неделя, 24 септември 2017 г.

Октобер фест по японски

Япония е експерт в копирането.Още от дълбока древност японците заимстват каквото им е необходимо-език,религия,технологии от вече измислилите ги държави.Ще кажете-крадци! Доробоо


Да,но по-интересното е,че те доусъвършенстват заемката и я правят уникална.
Така е и до днес.
Вчера ми се отдаде възможността да посетя японски Октобер фест,или октомврийски празник,който води началото си от Мюнхен,Германия.
За съжаление не мога да сравнявам с оригинала и ще се радвам да науча,че и в Германия се случва така.Направиха ми впечатление няколко неща.
Първо,никой от може би хилядата души,насядали НА ОТКРИТО на над 100те маси,не пушеше.Имаше си определено място за пушене надалеч от тълпата и там извергнати си димяха желаещите. ;)
Второ,пиеше се от стъклени чаши и халби,за които се плаща депозит при купуване на бирата и след като върнеш невредими,получаваш парите си обратно.Еко отвсякъде.Много ми хареса тази система.Хем не правиш боклук,хем наздравицата е звучна,а и бирата е в пъти по-вкусна от стъклена чаша!
И трето,тоалетните не бяха от химическите,каквито впрочем почти не съм виждала в Япония,а си бяха широки,осветени,сравнително чисти предвид броя на хората,с тоалетна хартия и естествено безплатни.
Бях погълната от обстановката и свободата да съм навън без детето си(което е и една от причините за затишието в блога ми последните години...ще гледам да се поправя...извинявайте многобройни фенове ;)) та затова нямам снимки.Но японците определено се забавляваха,пееха,танцуваха,говореха си оживено и имаше страхотна атмосфера във въздуха.
Ще пиша пак скоро!

1 коментар: