понеделник, 16 октомври 2017 г.

Коледни торти

Японците не обичат нещата да се случват в последния момент.
Тук ваканциите се планират месеци напред,купили са ти раница за училище още когато си на 5,явил си се на интервю за работа и знаеш къде ще работиш половин година преди да си се дипломирал...и т.н и т.н. 

 Едно от нещата,с които още ми е трудно да свикна е това лудо планиране.Дори на приятелско ниво,излизанията подлежат на дискусия няколко седмици предварително!

Казваш непринудено:
-Хайде да се видим пак скоро!

 И събеседникът ти отваря едно прилежно водено тефтерче
 и почва да разлиства...

-Ами,този месец съм заета всеки уикенд.Но на 15ти другия месец мога!

И ти стоиш и си мислиш:Ще ли съм жива до 15ти другия месец?😆

Но,по същество.На вашето внимание,Курисмас кееки през октомври.

Днес имах час и половина време за губене и влязох в един денонощен магазин,Комбини.

Имаше маса със столчета и прекарах първия час там,четейки българска книжка и пийвайки японско кафе.

Когато тази дейност ми писна се огледах на масичката и там видях едно списание с торти,което се превърна във вдъхновение за днешната статия.

Та там освен вкусотиите,които по-долу ще видите,се мъдреше и следната бележка:

“В Коледния каталог за 2017 година са допуснати следните грешки.Изразяваме дълбокото си извинение и поместваме поправките,както следва:
На страниците 18,29 и 30 Салата коледен венец
(Грешно)698 йени с ДДС
(Правилно)697 йени с ДДС
...”

Ще кажете-“Ах сега,да ви имам предварителността и бързането.На ви,”Бърза работа,срам за майстора.”
Аз останах с отворена уста.

Едва ли някой ще се загледа толкова в едната йена по-евтино излязла поръчка.(Една йена е на стойност около стотинка и половина).

И все пак списанието вероятно си има редактор,който прилежно е сметнал цените с и без ДДС,видял е,че има неточност и веднага я е отразил,напечатали са се тези бележки и някой си е направил труда да ги залепи във всеки брой...

Не знам за вас,но аз бях изумена.И то не толкова заради самата прецизност,тук я има навсякъде и колкото повече живееш в Япония,толкова по-нормално става за теб нещата да са изпипани до последния детайл.

Веднага в главата ми се завъртя сравнение с българската книга,която бях чела досега.Известно издателство,сериозна тематика,няколко членен преводачески и редакторски колектив и...печатни грешки.Не една и две,а МНОГО.

И докато японецът по самурайски ти се извинява дълбоко и помества корекции в това безплатно списание,редакторът на въпросната книга(на стойност 19 лв)вероятно е ял пасти във времето за работа,по бай Ганьовски,и е отбил номера,навличайки си истинския срам за майстора.

Но,здраве да е.Всеки народ с нравите си.
Подсладете си с предложенията на Коледния каталог за 2017.Малко рано,но от сърце.



Коледен венец от суши.


2 коментара:

  1. Прекрасен блог,прегледах го от-до. Япония е една мечта за мен,културата природата,всичките странности на далечна Япония ме вълнуват от дете,уви разбрах,че не мога да се докосна пряко до този нестихващ блян,но хора като теб,презентиращи живота в япония ме пренасят на кратко в този свят. Благодаря и се надявам да качваш и други интересни нещица в блогчето занапред :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми хареса тази история. С удоволствие я прочетох и ми се прииска да я споделя с моите приятели.

    ОтговорИзтриване