четвъртък, 24 октомври 2013 г.

Какво знаят японците за България

Когато кажа,че съм от България,първата реакция е недоумяваща.БЪЛГАРИЯ???Все едно на българин да кажеш, че си от Тонга или Салвадор.Нито ни знаят къде сме,нито за какво се борим ;)


Затова в повечето случаи се налага да им припомня,че все пак знаят нещо за България.Споменавам им за киселото мляко и тогава загряват!Аааа,БУРУГАРИЯ ЙООГУРТО!

Когато за първи път видях кисело мляко,на което с големи букви пише БЪЛГАРИЯ,ми стана много мило.
Ето го японското българско кисело мляко ;)
Когато пък видях този огромен билборд,на който рекламират българското кисело мляко,направо се възгордях!


Колкото и да е малко,все пак,да знаят нещо за далечна България си е голяма утеха!

След киселото мляко винаги ги пробвам и на тема Сумо с Калоян Махлянов-Котоошу и за мое голямо учудване, доста от хората не го знаят.И все пак,в Япония можете да го срещнете не само в Сумо залата.
 Това е един билборд,който наскоро видях и много се развълнувах.Когато си супер далеч от къщи и видиш каквото и да било,свързано с България,вълнението е неописуемо! 
Това пък е във фоайето на българския ресторант в Токио.

Ето и едно клипче от сумо среща,в която Калоян победи!Емоцията е неописуема!

След Сумото винаги ги проверявам и дали знаят за Българската роза,защото на Празника на розата в Казанлък сигурно има повече гости от Япония,отколкото от други краища на България.За мое още по-голямо учудване никой от досега препитаните не знаеше за нашите рози!Предполагам,че ако се разходя до крад Фукуяма,с който е побратим Казанлък,положението ще е различно...
Покрай мен много японци вече знаят и за Ракията,слънчогледовите семки,баницата и шопската салата!Ще продължавам да ги образовам,няма как ;)


6 коментара:

  1. Интересно е че има български продукти дори и в Япония.....А и многоооо ти благодаря че ни запознаваш с културата , традициите всекидневния живот на японците !!!

    аригато ^^ <----- не съм сигурна че се пише така :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Правилно си го написала!
      И аз се радвам,че има много хора като теб,които проявяват интерес към Япония,от която определено има много да се научи!

      Изтриване
  2. Хммм... интересно... Когато мен ме попитаха от къде съм и казах "От България ^^", реакцията им беше мигновенно "Йоогуруто!!!" ;D
    И то да беше само киселото мляко и Котоошу... Учуди ме фактът, че споменаха и Стоичков ._.
    Но пък "самтаймс уин, самтаймс люн" всеки го знае ;D

    ОтговорИзтриване
  3. Хехее,попаднала си на йоогурто маниаци!
    За Стоичков,много приятно ме разсмя.Не го бях чувала това отдавна!Вярно,бях забравила,че футболните запалянковци,които съм срещала в Япония понякога ми редят някакви БГ имена като Петров,Младенов,дори и Стоичков.

    ОтговорИзтриване
  4. Страшно много благодаря за статиите ,много са интересни и полезни аригато годзаймас :D

    ОтговорИзтриване
  5. Може би ще е интересно да спомена, че докато следвах имах колежка японка, с която сега продължаваме да си пишем и която винаги с много любов си спомня за България и иска да дойде отново! :)

    ОтговорИзтриване